МО



Положення про методичне об'єднання вчителів

 
Положення про методичне об'єднання вчителів - предметників.
1. Загальні положення
За наявності в освітній установі більше 2 вчителів, що працюють по одній і тій же спеціальності, або більше трьох вчителів, що працюють по одному циклу предметів, створюється МО вчителів, які вдосконалюють свою методичну і професійну майстерність, організують взаємодопомогу для забезпечення сучасних вимог до навчання і виховання молоді, забезпечують творчі ініціативи, розробляють сучасні вимоги до навчання і виховання молоді.
2. Завдання МО вчителів - предметників
В роботі МО вчителів в різних видах діяльності передбачається вирішення наступних задач:
вивчення нормативно - інформаційної документації і методичних листів з питань освіти;
вибір курсів варіативної складової навчального плану;
експертна оцінка індивідуальних планів роботи з предмету; аналіз авторських програм і методик;
затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів;
ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю;
робота з учнями по дотриманню норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров'я;
взаємовідвідування уроків з певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів;
організація відкритих уроків з певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками складних тем предмету;
вивчення передового педагогічного досвіду; експериментальна робота з предмету;
вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння програми на основі розроблених освітніх стандартів по предмету;
розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів (тематична, семестрова, залікова і т.п.);
ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету;
звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах; звіти про творчі відрядження;
організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних  олімпіад, конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету;
формування замовлень на зміцнення матеріальної бази і приведення дидактичних засобів навчання, зокрема наочних посібників з предмету у відповідність з сучасними вимогами до навчального кабінету, до оснащення уроку.
3. Функції МО
Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій райметодкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних плани професійної самоосвіти вчителів.
МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач, викладених в розділі 2. МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики.
Одним з функціональних обов'язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
4. Права МО вчителів
МО має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, проводити оплату роботи педагогічним співробітникам окремих навчальних кабінетів, предметних гуртків, студій, розподіляти методичну роботу окремих педагогів.
МО обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих класах за наявності достатніх засобів навчання.
5. Обов'язки вчителів методоб’єднання.
Кожен педагог - член МО - зобов'язаний:
брати участь в одному з МО, мати власну програму професійної самоосвіти;
брати участь в засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.;
брати активну участь в розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності;
кожному учасникові МО необхідно знати тенденції розвитку методики викладання предмету, Закон України "Про освіту", нормативні документи, методичні вимоги до категорій; володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6. Організація діяльності МО вчителів.
МО вчителів обирає голову. План роботи МО затверджується методичною радою школи.
У навчальному році проводиться не менш 4-х засідань МО вчителів; практичний семінар з організацією тематичних відкритих уроків, позакласних заходів.
Засідання МО вчителів оформляються у вигляді протоколів. В кінці навчального року методична рада аналізує роботу МО і приймає на зберігання план роботи, зошит протоколів засідань МО, звіт про виконану роботу.
Дане положення затверджується на педагогічній раді.
Термін дії не обмежений.


Аналіз результатів роботи МО за звітний період
Об'єкти аналізу:
·         характеристика якості (творчого потенціалу) кадрового складу членів МО;
·         статистичний аналіз змін соціального паспорту навчального закладу (динамічний аспект за останній рік);
·         статистичні дані, які характеризують об'єм і якість надання виховних послуг;
·         виявлення проблемного поля (формулювання типових проблем, причин їх виникнення і проектування системи заходів по їх усуненню);
·         стан позаурочної роботи з позиції сформованості мотивації педагогів, батьків і учнів, профілактиці протиправних дій, проведенню сумісних виховних заходів.

Зразковий алгоритм аналізу:
·         Аналіз кадрового складу (віковий склад, рівень реальної підготовки, результати просування в освоєнні методичної проблеми, самоосвіта);
·         Характеристика пріоритетних напрямів роботи МО в минулому навчальному році, їх співвідношення з пріоритетними напрямами регіону, освітньої установи; результативність роботи.
·         Формулювання цілей і завдань діяльності на наступний навчальний рік з вказівкою передбачуваного результату по кожному напряму роботи.
·         Конкретний, особистий внесок кожного члена МО в рішення тієї або іншої задачі.

Завдання МО на новий навчальний рік.

Вимоги до формування цілей:
·         головна підстава для висунення цілі - дані аналізу наявних освітніх потреб і утруднень вчителів, їх співвідношення з кадровими і матеріальними ресурсами;
·         цілі повинні бути актуальними, адекватними завданням розвитку регіональної освітньої системи;
·         цілі повинні бути реально досяжними, але напруженими, конкретними, мати комплексний характер, щоб можна було виділити ступінь їх реалізації;
·         цілі повинні мати мотивуючий, стимулюючий і спонукаючий характер;
·         цілі повинні бути відомі всім учасникам освітнього процесу.

Вдосконалення професійної компетентності членів МО

·         Підвищення кваліфікації (курси ПК, семінари, конференції).
·         Цільові взаємо відвідування  позаурочних, методичних, профілактичних занять з педагогами, батьками і учнями.
·         Вивчення нормативних документів МОН України.
·         Вивчення методики організації навчальної  та виховної діяльності при взаємодії з органами культури і спорту, соціального захисту, медичних і правоохоронних органів.
·         Організація роботи по вивченню досягнень науки і  передового педагогічного досвіду.

План роботи МО

Дата проведення
Тема засідання
Форма роботи  членів МО
Додаткова література для вивчення
Подальше завдання

Зразкова тематика засідань МО

1 коло питань:
- узгодження різних планів, графіків, циклограм (індивідуальних, групових консультацій, звітів по самоосвітній роботі, акцій, місячників, свят.);
2 коло питань:
- конструювання і захист проектів (моделей), програм, планів виховної роботи;
3 коло питань:
- практичні форми роботи (семінари - практикуми, круглі столи, відкриті позакласні заходи, педагогічні марафони, тренінги, ділові ігри, моделювання і вирішення педагогічних ситуацій):
4 коло питань:
-  вивчення нормативно-правових документів, методичною, інструктивно - методичної літератури з питань виховання;
5 коло питань:
- розробка: посадових інструкцій, критеріїв оцінювання діяльності вчителів та класних керівників, положень, конкурсів;
6 коло питань:
- підведення підсумків, аналіз діяльності, підготовка підсумкових документів, розробка системи заходів по усуненню виявлених недоліків, розповсюдження передового педагогічного досвіду.
7 коло питань:
-  звіти по самоосвітній роботі членів МО.

Зразкові критерії оцінки роботи методичного об'єднання
Критерії і механізм оцінювання діяльності методичного об'єднання розробляється методичним об'єднанням спільно з науково-методичною (методичною) радою і затверджуються Педагогічною радою освітньої установи.
У педагогічній літературі розглядається декілька підходів до оцінювання методичної діяльності. Наприклад, М.М. Поташник, Н.А. Ковальов, Д.Є.Яковлєва пропонують оцінювати ефективність здійснення функцій методичного об'єднання тільки у зв'язку із змінами, динамікою підсумкових результатів всього педагогічного процесу в установі. Критерії вони формулюють таким чином:
1.  Критерій результативності. Мету можна вважати досягнутою, якщо результат навчання, виховання і розвитку дітей, що навчаються в школі, зростає, досягаючи оптимального рівня для кожної дитини.
2.  Критерій раціонального використання часу, зростання майстерності педагога відбувається при розумних витратах часу.
3.  Критерій задоволеності педагогів своєю працею, можна вважати досягнутим, якщо в установі створюється творча атмосфера, такий морально-психологічний клімат, при якому посилюється мотивація творчої праці педагогів.
4.  Критерій взаємозв'язку методичної роботи усередині установ з державною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Можливо ефективність здійснення функцій методичного об'єднання оцінювати і з погляду розвитку професійно-педагогічної підготовки і діяльності педагогів на підставі двох груп критеріїв:
А. Критерії, що відображають рівень, якого досягають вчителі в своєму професійному розвитку:
·  рівень знань по: педагогічній і віковій дитячій психології, соціальній психології;
·  рівень знань теоретичних основ виховання, технологій організації виховного процесу;
·  рівень організаторських умінь і навиків;
·  рівень комунікативних здібностей;
·  рівень загальної культури і цивільної зрілості педагога.
Б. Критерії, що дозволяють оцінити реалізацію управлінських функцій вчителя:
·  організація виховної роботи з учнями;
·  взаємодія з педагогічними працівниками і іншими учасниками освітнього процесу, батьками і громадськістю по вихованню, навчанню, творчому розвитку учнів;
·  активність позиції вчителя.
Методичні об'єднання можуть ефективно виконувати вищезгадані функції, якщо їх робота буде не формалізована, об'єднання підтримуватиме тісний зв'язок з дослідницькими педагогічними колективами.



                                                   Відомості про членів МО                            
Прізвище, імя
По батькові
Стаж
Категорія
Курсова підготовка
Атестація
Тема для
Поглибленого
вивчення
1.
Щербей
Г.М.
27
Вища Ст. вчитель
2015
2015
«Використання оптимальних форм і методів роботи на уроках мови і літератури як засіб поліпшення навч.-вих. Процесу»
2.
Минда
Л.О.
37
Вища
Ст. вчитель
2012
2013
«Розвиток мовленнєвої культури на уроках української мови та літератури»
3.
Куцик
О.М.
23
Вища Ст. вчитель
2015
2015
«Використання нетрадиційних форм і методів навчання на уроках української мови і л-ри»
4.
Антоній
О.М.
12
ІІ
2016
2016
«Удосконалення грамотності та культури мовлення учнів шляхом впровадження активних форм навчання»
5.
Шутка
І.М.
3
----
----
-----
-----











Зміст роботи


Термін

Відповідальні
1.
Планування роботи МО на 2015-2016 н. р.
Серпень
Члени
2.
Проведення засідань МО

Протягом н .р.
Члени МО
3.
Вивчення методичних рекомендацій щодо викладання української мови і літератури у 5-6-11 кл .в 2015-2016 н .р.
Серпень
Члени МО
4.

Реалізація базово-державної стандартизації української мови та літератури
Протягом н. р.
Члени МО
5.
Складання пакету документів мовної освіти
Вересень
Голова МО

6.
Створення мультимедійних посібників до уроків української мови та літератури
Упродовж року
Члени МО
7.
Визначення рівня навченості учнів 5 класів
Вересень
Члени МО
8.
Проведення індивідуальних та групових консультацій з української мови та літератури
Протягом н. р.
Члени МО
9.
Робота з обдарованими дітьми.
Протягом н. р.
Члени МО
10.
Перевірка виконання програм. Складання звітів.
І раз на семестр.
Члени МО
11.
Перевірка стану учнівських зошитів.
Систематично. І раз на місяць-у журнал.
Члени МО
12.
Проведення семінарів, круглих столів щодо методичних питань.
Протягом н. р.
Члени МО
13.
Планування позакласної роботи з української мови та літератури
Жовтень
Члени МО
14.
Проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури
Жовтень
Члени МО
15.
Проводити підготовку учнів до участі у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з укр. мови та літ.
Протягом семестру
Члени МО
16.
Проведення тижня української мови
Листопад
Члени МО
17.
Підготовка та проведення літературознавчих конкурсів.
Протягом н. р.
Члени МО
18.
Контролювати стан ведення учнівських зошитів, дотримання учнями єдиного мовного режиму.
грудень
Голова МО
19.
Підготовка та проведення державної підсумкової атестації ( вивчення й обговорення матеріалів з ДПА та методичних рекомендацій)
Січень-Травень
Члени МО
20.
Проведення тижня педагогічної майстерності (відвідування й обговорення уроків майстер-клас й позаурочних заходів).
Березень
Члени МО
21.
Підготовка та проведення конкурсу «Соняшник».
Березень
Голова МО
22.
Підготовка та проведення Шевченківської декади
Березень
Члени МО
23.
Підсумки атестації вчителів МО .Підбиття підсумків роботи МО за 2015-2016 н. р.
Квітень
Червень
Голова МО






Методичне об*єднання ставить такі основні завдання                           
              на 2015- 2016 навчальний рік:

1.    Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання української мови та літератури, формування в учнів практичних умінь і навичок.
2.    Навчати школярів користуватися всіма багатствами мовних засобів, формувати у них вміння і навички звязного усного і писемного мовлення.
3.    Забезпечувати засвоєння учнями орфографічних та граматичних норм української літературної мови.
4.    Удосконалювати форми і методи роботи на уроках мови і літератури, творчо підходити до кожного уроку.
5.    Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
6.    Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
7.    Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів.
     8.Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з                                                           учнями, що засвоюють навчальну програму на низькому та середньому рівнях
       9. Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу.
     10.Організувати проведення у школі тижня рідної мови та української літератури.
      11. Пропагувати і плекати любов до українського слова,           дотримання        учнями єдиного орфографічного і мовного режиму.

 План МО




І. Основні підсумки роботи мо вчителів української мови та літератури за 2013-2014 навчальний рік та завданняна 2015-2016 навчальний рік
       Діяльність МО вчителів української мови та літератури у 2014-2015 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, законів України «Про освіту», «Про середню загальну освіту», постанов Уряду України, інструктивно  - методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення української мови та літератури у 2014-2015 році, виконання державних програм викладання предмету, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів,  підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально – виховного процесу. У 2014-2015 навчальному році МО через мережу колективних, групових та індивідуальних форм роботи працювало на реалізацією  проблеми : « Сучасний урок української мови та літератури і мультимедійні технології»
        У 2014-2015 навчальному році МО вчителів української мови та літератури спрямувало свою роботу на:
-         прищеплення любові до рідної мови, до рідної землі; виховання поваги до традицій і історії свого народу;
-         повернення престижу української мови та літератури, вивчення її як унікального явища в світовій історії культури, що своїми естетичними засобами виховує вільну, духовно багату, розкріпачену у своєму вираженні людину;
-         залучення школярів до скарбниці української літератури, а через неї – до загальнолюдських цінностей;
-         удосконалення уроку як основної форми навчально – виховної роботи;
-         пошуки різноманітних форм занять для розвитку пізнавальних потреб, здібностей, нахилів учнів;
-         впровадження у практику сучасного педагогічного досвіду.
       Методичне обєднання українських філологів нараховує 5 учителів, з них 3 має звання «старший вчитель». Свою роботу вчителі спрямовують на виявлення навчальних можливостей учнів, формування у них творчо- наукових здібностей. Уся система педагогічної діяльності підпорядкована одній меті – розвитку особистості та її вихованню.  Результати навчальних досягнень за 2014-2015 н. р. свідчать, що більшість учнів засвоїли курс української мови та літератури на достатньому і високому рівнях. Педагоги багато працюють над тим, щоб предметом вивчення була не тільки нормативна складова мови , але й взаємозвязок мови з духовним життям народу, щоб на уроках учні пізнавали історію, культуру, традиції, менталітет свого народу.
Словесники дбають про високий рівень професійних умінь, своєчасно проходять курси з підвищення кваліфікації при Закарпатському інституті після дипломної педагогічної освіти. Проведено позакласні предметні заходи до дня Української писемності, Міжнародного дня рідної мови, Шевченківських днів. Виступали на педрадах, семінарах, ділились досвідом своєї роботи Минда Л. О., Куцик О. М., Щербей Г. М.
     У 2014 – 2015 навчальному році на уроках української мови та літератури вчителями кафедри активно впроваджувався метод проектів та інші інтерактивні методи, створювалися належні умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів – національно свідомих громадян України.
  Учителі нашої кафедри Щербей Г. М. та Куцик О. М. були задіяні в національному проекті « Відкритий світ» у восьмих класах. Уроки проводили з використанням інтернетресурсів.Учні удосконалювали свої знання і навички за допомогою планшетів ,нетбуків, опанували інтерактивну дошку.
        Однак у роботі МО школи є і недоліки:
- не активно проводилася позакласна робота з української мови і літератури;
- значна частина учнів має низький рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності;
- не завжди теоретичні знання учні вміють застосовувати практично;
- частина учнів має незначний інтерес до читання.
           Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на інтенсивній мовній практиці учнів; на подоланні розриву між теорією і практикою у навчанні мови; на розкритті інтересів; нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості.


                                                        Теми засідань МО
    Орієнтовна дата засідання: 27 серпня 2015 р.      І .ЗАСІДАННЯ
Тема. Опрацювання офіційних документів Міністерства освіти і науки України на 2015-2016 н .р. і спрямування роботи МО учителів- філологів у новому навчальному році.
Мета. Ознайомитися з інструктивно- методичними рекомендаціями на 2015- 2016н. р.
                                Зміст
Відповідальні
1.
Проблемно аргументований аналіз роботи кафедри у 2014-2015 н. р. та завдання і шляхи їх вирішення у 2015-2016н. р.
Щербей Г.М.
2.
Обговорення і затвердження календарних планів на І семестр.
Члени МО
3.
Методичні рекомендації щодо оформлення в класному журналі результатів навчальних досягнень учнів загальноосвітніх закладів з української мови.
Заступник директора
Хміль О.М.
4.
Затвердження плану роботи МО на 2015-2016 н. р.
Члени ШМО
5.
Обговорення методичних рекомендацій, щодо викладання української мови і літератури в 5-7 класах на 2015-2016 н. р.
Куцик О.М.
6.
Національно-патріотичне виховання на уроках української мови та літератури.
Члени МО









ІІ ЗАСІДАННЯ
          Орієнтовна дата засідання: жовтень 2015 р.
Тема.    Сучасний урок мови і літератури і впровадження ІКТ у навчально-виховний процес.
Мета.     Обговорення форм і методів впровадження  ІКТ у процес навчання і виховання учнів.
                               Зміст
Відповідальні

1.
Виступ на тему:» Удосконалення уроків мови і літератури завдяки впровадженню ІКТ у навчально- виховний процес».
Куцик О. М.

2.
Організація та проведення відзначення у школі Дня української писемності та мови.
Члени МО

3.
Огляд новинок методичної літератури.
Минда Л.О.



       

ІІІ    ЗАСІДАННЯ
                 Орієнтовна дата засідання :  грудень 2015 р.
Тема.   « Організація навчання засобами інноваційних технологій в сучасній школі.»
Мета.      Розглянути варіанти практичного застосування ІКТ та інноваційних технологій на уроках мови та літератури з метою підвищення якості та ефективності навчального процесу.
                            ЗМІСТ
Відповідальні
1.
 Виступ на тему «Впровадження ІКТ та інноваційних технологій, методик у вивченні української літератури.»
Щербей Г.М.
2.
Відвідування та обговорення відкритого уроку Антоній О.М.
Члени МО
3.
Ознайомлення з новинками методичної літератури.
Куцик О.М.

4.
Вивчення стану викладання української мови та літератури.
Члени ШМО
5.
Дотримання єдиного мовного режиму та закону України про державну мову
Члени МО
6.
Аналіз навчальних досягнень учнів за І семестр. Обєктивність оцінювання згідно критеріїв.
Щербей Г.М.

ІV       ЗАСІДАННЯ

Орієнтовна дата проведення : березень2016 р.
Тема.     «Розвиток творчої ініціативи вчителів у використанні інтерактивних методів у навчанні.»
Мета.         Сприяти організації розвитку творчої ініціативи на уроках словесності як засобу формування мовної компетентності.
                            ЗМІСТ
Відповідальні
1.
Аналіз результатів шкільної та районної олімпіад з української мови та літератури, конкурси знавців рідної мови ім. Яцика.
Члени МО
2.
Уроки майстер-клас. Обмін досвідом.
Члени МО
3.
Огляд новинок методичної літератури.
Куцик О. М.
4.
Звіти із самоосвіти вчителів-філологів.
Антоній О.М.
5.
Звіт про виконання навчальних програм з мови та літератури.
Щербей Г.М.




V   ЗАСІДАННЯ
       Орієнтовна дата проведення травень 2016 р.
                              ЗМІСТ
Відповідальні
1.
Про підсумки роботи кафедри у сфері наукової та інноваційної діяльності над проблемою .
Куцик О.М.
2.
Звіт про виконання навчальних програм з мови та літератури.
Члени МО
3.
Звіт про роботу МО у 2014-2015 р.
Щербей Г.М.

       

  
                   





0 коментарі:

Дописати коментар