8 к л а с
Українська
мова
(2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування
для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Українська мова: 5–12 класи / Г.Т. Шелехова, В.І. Тихоша,
А.М. Корольчук, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф; за ред. Л.В. Скуратівського. –
К., 2005р
ІІ
семестр
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
|
Речення з однорідними членами
|
||
31
|
|
Однорідні члени речення (зі сполучниковим,
безсполучниковим, змішаним зв’язком).
|
|
32
|
|
Поширені і непоширені однорідні
члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення
(єднальні, протиставні, розділові).
|
|
33
|
|
Речення з кількома рядами однорідних членів.
|
|
34
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові
папери. Протокол.
|
|
35
|
|
Однорідні й неоднорідні означення.
|
|
36
|
|
Кома між однорідними членами.
|
|
37
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект прочитаного
науково-навчального тексту; тематичні виписки.
|
|
38
|
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами.
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними
членами.
|
|
39
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис пам’яток
історії і культури за картиною в публіцистичному стилі.
|
|
Речення зі звертаннями,
вставними словами (словосполученнями, реченнями)
|
|||
40
|
|
Звертання непоширені й поширені.
Риторичне звертання.
|
|
41
|
|
Розділові знаки при звертанні.
|
|
42-43
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний
переказ розповідного тексту художнього
стилю із творчим завданням.
|
|
44
|
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи їх за
значенням.
|
|
45
|
|
Аналіз контрольного переказу. Розділові
знаки при вставних словах (словосполученнях, реченнях).
|
|
46
|
|
Розділові знаки при вставних словах (словосполученнях,
реченнях).
|
|
47
|
|
Використання речень зі звертаннями
і вставними словами у мовленні.
|
|
48
|
|
Узагальнення й систематизація з теми.
|
|
49
|
|
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями,
реченнями) (тестування).
|
|
50
|
|
Урок мовленнєвого розвитку.
Інтерв’ю в публіцистичному стилі.
|
|
Речення з відокремленими
членами
|
|||
51
|
|
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні
члени речення. Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних
речень.
|
|
52
|
|
Відокремлені прикладки.
|
|
53
|
|
Відокремлені означення і прикладки.
|
|
54-55
|
|
Урок мовленнєвого розвитку.
Контрольний твір-опис пам’яток історії і культури за картиною в
публіцистичному стилі.
|
|
56-57
|
|
Відокремлені обставини. Правильна побудова речень з
дієприслівниковими зворотами.
|
|
58
|
|
Аналіз контрольного твору-опису. Відокремлені
обставини. Дієприслівникові звороти як засіб зв’язку речень у тексті.
|
|
59
|
|
Відокремлені додатки.
|
|
60
|
|
Контрольний диктант. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.
|
|
61
|
|
Аналіз контрольного диктанту.
Відокремлені уточнювальні члени речення.
|
|
62
|
|
Синоніміка простих речень з
відокремленими членами і складних речень.
|
|
63
|
|
Узагальнення й систематизація з теми.
|
|
64
|
|
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування).
|
|
65
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повідомлення
на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в
науковому стилі.
|
|
Повторення в кінці року
відомостей про просте речення
|
|||
66
|
|
Словосполучення. Речення, його види.
|
|
67
|
|
Головні та другорядні члени речення.
|
|
68
|
|
Розділові знаки у простому
ускладненому реченні.
|
|
69-70
|
|
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
|
8 к л а с
Українська література
Календарно-тематичне планування
для 8-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Українська література: 5–12 класи / Р.В. Мовчан, Н.В.
Левчик, O.A. Камінчук, М.П. Бондар, О.Б. Поліщук, М.М. Сулима, Л.П.
Шабельникова, В.М. Садівська; керівник проекту М.Г. Жулинський; за заг. ред.
Р.В. Мовчан. – К.; Ірпінь: Перун, 2005.
Обов’язкова
кількість видів контролю
|
І
семестр
|
II семестр
|
Контрольні
роботи у формі:
• контрольного класного твору;
• виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку мовлення (РМ)
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
II с е
м е с т р
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
32
|
|
Леся Українка. Розповідь про
життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало,
романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви.
«Ви щасливі, пречистії зорі».
|
|
33
|
|
Тема гармонійного
єднання людини з природою («Давня весна»).
|
|
34
|
|
«Хотіла б я піснею стати...» –
зразок ліричної мініатюри
романтичний спосіб вираження
мрій та сподівань ліричної героїні.
|
|
35
|
|
Ідея
вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в
суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»).
|
Вивчити напам’ять уривок з
поеми (на вибір).
|
36
|
|
Порівняльна
характеристика Поета і Бертольда, складання плану порівняльної характеристики.
|
|
37
|
|
Володимир Сосюра. Патріотичні
та інтимні мотиви творів поета. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».
|
Вивчити напам’ять.
|
38
|
|
Образ України, ідея нерозривної
єдності людини з рідною землею, алегоричність образів поезії «Сад».
|
|
39
|
|
«Васильки» — взірець інтимної
лірики. ТЛ: інтимна лірика, віршові розміри.
|
|
40
|
|
Володимир Підпалий. Щирість
патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія».
|
|
41
|
|
Оптимізм, упевненість у правильності
обраного шляху («Запросини»).
|
|
42-43
|
|
Іван Малкович. «Свічечка букви
Ї», «Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна
бути людина.
|
|
44
|
|
«3
янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра.
|
Вивчити напам’ять.
|
45
|
|
Контрольна робота. Творчість В. Сосюри, В.
Підпалого, І. Малковича (тестування).
|
|
Національна драма
|
|||
46
|
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі
відомості про життя і творчість видатного
українського драматурга ХІХ ст., про «театр корифеїв».
|
|
47
|
|
Трагікомедія
«Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ:
драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.
|
|
48
|
|
Проблема
бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Проблема влади грошей –
наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.
|
|
49
|
|
Засоби сатиричного змалювання
Герасима Калитки.
|
|
50-51
|
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Усний твір-роздум за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».
«Вплив грошей на людську особистість».
|
|
З української прози
|
|||
52
|
|
Михайло Коцюбинський. «Дорогою
ціною» (скорочено). Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Протест
Остапа і Соломії проти будь-якого насильства над людиною.
|
|
53-54
|
|
Кохання
Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає
вчинками героїв.
|
|
55-56
|
|
Час і вічність у повісті,
символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки
Соломії.
|
|
57
|
|
Урок
мовленнєвого розвитку. Складання анкети головного героя повісті М. Коцюбинського (письмово).
|
|
58
|
|
Урок
позакласного читання. Валентин Чемерис. «Ольвія».
|
|
59
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем:
«П’єса “Сто тисяч” як
викриття користолюбства», «Відображення волелюбного духу українського народу в повісті “Дорогою ціною”».
|
2 уроки
|
60
|
|
Володимир Дрозд. Іронічна,
алегорично-химерна проза сучасного прозаїка.
|
|
61
|
|
Проблеми
людини в суспільстві, її знеособленні, свободи і неволі,
особистості й натовпу, дійсності та мрії у творі В.Дрозда «Білий кінь Шептало».
|
|
62
|
|
Алегоричність образу коня Шептала,
його характеристика, оцінка його поведінки.
|
|
63
|
|
Урок
позакласного читання. Володимир Дрозд. «Кінь Шептало на молочарні».
|
|
Український гумор і сатира
|
|||
64
|
|
Володимир Самійленко. Коротко
про митця. «На печі». Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про
справжній патріотизм, чесність, самовідданість людини.
|
|
65
|
|
Засоби творення гумору та
сатири. Сатирична іронія вірша
«Патріоти».
ТЛ: гумор і сатира (поглиблено),
антитеза, іронія.
|
|
66
|
|
Урок
виразного читання. Урок-конкурс на найкращого виконавця гумористичних творів.
|
|
67
|
|
Контрольна робота. Творчість В. Дрозда. Український
гумор і сатира (тестування).
|
|
68
|
|
Урок літератури рідного краю. Гумористичні твори письменників-земляків.
|
|
69-70
|
|
Підсумково-узагальнювальний
урок.
|
|
0 коментарі:
Дописати коментар