7
к л а с
Українська мова (88 год, 3 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу
складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. Українська мова: 5-9 класи / уклад. Г. Т. Шелехова,
Т. Д. Гнатко-вич, Н. Б. Коржова, В. І. Новосьолова, М. І. Пентилюк, А. С.
Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. - К., 2013.
II семестр
Дієприслівник
|
|||
45
|
|
Дієприслівник як особлива
форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
46
|
|
Вид і час дієприслівників.
Творення дієприслівників недокона-ного і доконаного виду.
|
|
47–48
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку.
Контрольний письмовий докладний переказ тексту-роздуму
дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
|
49
|
|
Дієприслівниковий зворот.
Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.
|
|
50
|
|
НЕ з дієприслівниками.
|
|
51
|
|
Узагальнення й систематизація
вивченого з теми «Дієприслівник».
|
|
52
|
|
Контрольна робота. Дієприслівник (тестові завдання). Виразне читання вголос науково-популярних і публіцистичних
текстів.
|
|
Прислівник
|
|||
53
|
|
Прислівник: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
54
|
|
Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників.
|
|
55
|
|
Ступені порівняння прислівників.
|
|
56
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про жанри мовлення. Оповідання, особливості його побудови.
|
|
57–58
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку.
Письмовий твір-оповідання за
поданим сюжетом.
|
|
59
|
|
Правопис
прислівників на о, е, утворених від прикметників і
дієприкметників.
|
|
60
|
|
И та і в кінці
прислівників.
|
|
61
|
|
Н і нн у прислівниках.
|
|
62
|
|
НЕ і ні з
прислівниками.
|
|
63
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Розписка.
|
|
64–65
|
|
Написання прислівників разом і через дефіс.
|
|
66
|
|
Написання прислівникових словосполук окремо.
|
|
67
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Прислівник (тестові завдання). Контрольне аудіювання тексту наукового стилю.
|
|
Прийменник
|
|||
69
|
|
Прийменник як службова частина
мови. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні.
|
|
70
|
|
Види прийменників за будовою.
|
|
71–72
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі.
|
|
73
|
Написання похідних прийменників
разом, окремо і через дефіс.
|
||
Сполучник
|
|||
74
|
|
Сполучник
як службова частина мови. Види сполучників за походженням.
|
|
75
|
|
Види
сполучників за способом використання в реченні: сполучники сурядності й підрядності.
|
|
76–77
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір розповідного характеру про виконання автором
улюбленої справи в художньому
стилі.
|
|
78
|
|
Види
сполучників за будовою. Правопис сполучників (написання разом і через дефіс).
|
|
Частка
|
|||
79
|
|
Частка як службова частина мови.
|
|
80
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Анотація.
|
|
81
|
|
Написання часток -бо, -но, -то,
-таки, -от.
|
|
82
|
|
НЕ і ні з
різними частинами мови.
|
|
83
|
|
НЕ і ні з
різними частинами мови. Контрольний диктант.
|
|
84
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів дискусійного характеру, а також діалогів, що
доповнюють почутий або прочитаний текст, відповідно до запропонованої
ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей.
|
|
Вигук
|
|||
85
|
|
Вигук як особлива частина
мови. Кома і знак оклику при вигуках. Дефіс у вигуках.
|
|
86
|
|
Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестові
завдання).
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого
|
|
||
87
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови.
|
|
88
|
|
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
|
7 к л а с
Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 7-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5–9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.
Кавун, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013.
ІІ с е м е с т р
Пор. №
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Ти знаєш, що ти людина?
|
|||
33
|
|
Григір Тютюнник. Цікавий
епізод із дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті.
Автобіографічна основа твору.
|
|
34
|
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
|
35
|
|
Урок мовленнєвого розвитку.
Усне переказування найбільш
вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.
|
|
36
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
37
|
|
Художні
особливості твору. Мова персонажів як засіб характеристики їх. ТЛ: художня деталь.
|
|
38
|
|
Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».
|
|
39
|
|
Олекса Стороженко. Короткі
відомості про автора, його гумористичні твори.
Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
|
|
40
|
|
Гумористичне, викривальне зображення головного
героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
|
|
41
|
|
Богдан Лепкий. Коротко про
письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих
і великих)». Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження
загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті
головної думки, моралі.
|
|
42
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
43
|
|
Ліна Костенко. Коротко про
письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
|
Вивчити
напам’ять одну поезію (на вибір).
|
44
|
|
Ідея
зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна,
вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
|
|
45
|
|
Розгорнута притчева метафора
про глибоке духовне наповнення людини – її
«крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший
скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).
|
|
46
|
|
Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті
відповіді на запитання).
|
|
47
|
|
Василь
Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства».
Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос
твору.
|
Вивчити
напам’ять одну поезію (на вибір).
|
48
|
|
Загальнолюдські
цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів
і са-мовідкриттів
у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
|
|
49
|
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Л. Костенко й В. Симоненка.
|
|
50
|
|
Марина
Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Ку-лаківських». Казкове й реалістичне
в повісті-казці, час теперішній і минулий
у ній.
|
|
51
|
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
|
|
52
|
|
Добро
і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.
|
|
53
|
|
Роль у творі художніх засобів.
Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
|
|
54
|
|
Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда».
|
|
55
|
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений».
Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів
новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела.
|
|
56
|
|
Контрольна робота. В. Симоненко, М. Павленко, Л. Понома-ренко (тестування).
|
|
«Ми – українці»
|
|||
57
|
|
Україна періоду Другої світової
війни, діяльність українських патріотів.
Олег Ольжич – поет національного
героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші
«Господь багатий нас благословив».
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
58
|
|
Проблема людської
волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із цик лу «Незнаному воякові»).
|
|
59
|
|
Лицар
духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам.
|
|
60
|
|
Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові. Поезії «Радість», «Пломінний день».
|
61
|
|
Олександр
Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту,
об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
|
|
62
|
|
Іван
Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
|
|
63
|
|
Морально-етична проблематика
твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
64
|
|
Урок мовленнєвого розвитку.
Створення власної історії з головним
героєм повісті Іваном Силою (письмово).
|
|
65
|
|
Андрій
Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові
до матері, її щирих почуттів до своєї
дитини («Пісня про рушник»).
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
66
|
|
Патріотичні почуття, найвищі
духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...».
|
|
67
|
|
Ліризм
поезій А. Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші «Вчителька».
|
|
68
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму
та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила»,
«Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка».
|
|
69
|
|
Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
70
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися
впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.
Підсумково-узагальнювальний урок.
|
|
0 коментарі:
Дописати коментар