Календарне планування 7 клас



7 к л а с
Українська мова (88 год, 3  год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 5-9 класи / уклад. Г. Т. Шелехова, Т. Д. Гнатко-вич, Н. Б. Коржова, В. І. Новосьолова, М. І. Пентилюк, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. - К., 2013.

II семестр

Дієприслівник
45

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значен­ня, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

46

Вид і час дієприслівників. Творення дієприслівників недокона-ного і доконаного виду.

47–48

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий до­кладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в пу­бліцистичному стилі.

49

Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому зво­роті й одиничному дієприслівникові.

50

НЕ з дієприслівниками.

51

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслів­ник».

52

Контрольна робота. Дієприслівник (тестові завдання). Виразне читання вголос науково-популярних і публіцистичних текстів.

Прислівник
53

Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтак­сична роль.

54

Розряди прислівників. Правила наголошування прислівників.

55

Ступені порівняння прислівників.

56

Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про жан­ри мовлення. Оповідання, особливості його побудови.

57–58

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-оповідання за поданим сюжетом.

59

Правопис прислівників на о, е, утворених від прикметників і ді­єприкметників.

60

И та і в кінці прислівників.

61

Н і нн у прислівниках.

62

НЕ і ні з прислівниками.

63

Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Розписка.

64–65

Написання прислівників разом і через дефіс.

66

Написання прислівникових словосполук окремо.

67

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».

68

Контрольна робота. Прислівник (тестові завдання). Контроль­не аудіювання тексту наукового стилю.

Прийменник
69

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні.

70

Види прийменників за будовою.

71–72

Уроки мовленнєвого розвитку. Письмовий портретний нарис у публіцистичному стилі.

73
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс.
Сполучник
74

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за по­ходженням.

75

Види сполучників за способом використання в реченні: сполуч­ники сурядності й підрядності.

76–77

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в худож­ньому стилі.

78

Види сполучників за будовою. Правопис сполучників (написан­ня разом і через дефіс).

Частка
79

Частка як службова частина мови.

80

Урок мовленнєвого розвитку. Анотація.

81

Написання часток -бо, -но, -то, -таки, -от.

82

НЕ і ні з різними частинами мови.

83

НЕ і ні з різними частинами мови. Контрольний диктант.

84

Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діало­гів дискусійного характеру, а також діалогів, що доповнюють почутий або прочитаний текст, відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей.

Вигук
85

Вигук як особлива частина мови. Кома і знак оклику при вигу­ках. Дефіс у вигуках.

86

Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестові завдання).

Узагальнення й систематизація вивченого

87

Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови.

88

Підсумково-узагальнювальний урок.

 






7 к л а с Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013.
 

ІІ  с е м е с т р

Пор. №
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки
Ти знаєш, що ти людина?
33

Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіо­графічна основа твору.

34

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

35

Урок мовленнєвого розвитку. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.

36

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.

37

Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характе­ристики їх. ТЛ: художня деталь.

38

Урок позакласного читання. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу».

39

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумо­ристичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні пробле­ми твору.

40

Гумористичне,   викривальне   зображення   головного   героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер опо­відання.

41

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питан­ня в ньому, проблема збереження загальнолюдських ціннос­тей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

42

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­альної громади.

43

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
44

Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольо­рових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої ді­вчинки Анни.
45

Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне напов­нення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуаль­но. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).
46

Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Бог­дан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання).

47

Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літе­ратурі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Сим­волічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору.
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
48

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – лю­дина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і са-мовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
49

Урок виразного читання. Конкурс на найкращого читця поезій Л. Костенко й В. Симоненка.

50

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Ку-лаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперіш­ній і минулий у ній.

51

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

52

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.

53

Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

54

Урок позакласного читання. Степан Васильченко. «Приблуда».

55

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засо­бів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела.

56

Контрольна робота. В. Симоненко, М. Павленко, Л. Понома-ренко (тестування).

«Ми – українці»
57

Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів.
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик іти за ве­лінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Го­сподь багатий нас благословив».
Вивчити напам’ять одну по­езію (на вибір).
58

Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із цик лу «Незнаному воякові»).
59

Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасни­кам» як моральний заповіт нащадкам.
60

Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові. Поезії «Радість», «Пломінний день».
61

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів­світу, здобувши безліч перемог.

62

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу україн­ського народу, його доброти й щирості.

63

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

64

Урок мовленнєвого розвитку. Створення власної історії з го­ловним героєм повісті Іваном Силою (письмово).

65

Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що ста­ли народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
66

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...».
67

Ліризм поезій А. Малишка. Оспівування ролі вчителя у навчанні та вихованні дітей у вірші «Вчителька».
68

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патрі­отичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка».

69

Урок літератури рідного краю. Літературні персоналії територі­альної громади.

70

Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Підсумково-узагальнювальний урок.



 






 

0 коментарі:

Дописати коментар