Календарне планування 5 клас



5 клас
Українська мова
(4 год.на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.В. Таранік-Ткачук. – К., 2013.

II семестр

63-64

Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

65

Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Орфографічна помилка (практично).

66-67

Ненаголошені  голосні,  що  не  перевіряють ся  наголосом. Орфографічний словник. Орфограма (практично), умовне позначення її.

68

Тренувальні вправи. Удосконалення вмінь записувати слова у фонетичній транскрипції. Фонетичний розбір слів.

69-70

Уподібнення приголосних звуків. Вимова префіксів з-, с-, роз-, без-.

71

Спрощення у групах приголосних.

72-73

Уроки мовленнєвого розвитку. Докладний переказ тексту з елементами роздуму (усно й письмово).

74

Основні випадки чергування у – в, і – й. Аналіз переказу.

75-76

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [е] – [о] після [ж], [ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч]; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з´], [ц´], [с´].

77-78

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання знака м’якшення.

79

Контрольна робота. Фонетика. Орфоепія. Орфографія (тестування)

80

Правила вживання знака м’якшення.

81-82

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

83-84

Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.


85

Урок мовленнєвого розвитку. Складання діалогів етикетного характеру, діалог-розпитування.


86

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Слов­ник іншомовних слів.


87

Написання літер и, і, у словах іншомовного походження.


88

Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки.


Лексикологія

89

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.


90

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).


91

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета.


92

Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.


93-94

Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.


95

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис предмета за картиною.


96-97

Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.


98

Групи слів за значенням. Омоніми. Пароніми.


99-100

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний переказ тексту.


101-102

Використання слів відповідно до значення їх. Аналіз переказу. Лексичний розбір слова.


103

Контрольна робота. Лексикологія (тестування).




Будова слова. Орфографія


104-105

Ос но ва слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення і по глиб лен ня відомостей). Спільно-кореневі слова й фор ми слова. Контроль не читання  мовчки.


106

Незмінні і змінні слова.


107-108

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).


109-110

Правопис   значущих частин слова (повторення). Написання префіксів роз-, без-.


111

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-оповідання про випадок із життя.


112

Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.


113-114

Вимова і написання префіксів пре-, при-, прі-.


115

Контрольна робота. Будова слова. Орфографія (тестування).




Повторення й узагальнення в кінці року


116-117

Синтаксис і пунктуація.


118-119

Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний твір.


120

Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз контрольного твору. Робота над виправленням помилок і вдосконаленням написаного.


121-122

Лексикологія.


123-124

Будова слова й орфографія.


125-126

Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія.


127-128

Підсумково-узагальнювальний урок.









5 к л а с
Українська література
(2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська літерату­ра: 5 – 9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Ко­черга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013,
Обов’язкова кількість видів контролю

І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
– контрольного класного твору;
– виконання інших завдань (тестів, від­повідей на запитання тощо)
2
-
2
3
1
2
Уроки розвитку мовлення (РМ)*
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки позакласного читання (ПЧ)
2
2
Уроки літератури рідного краю
(ЛРК)
2
2
Уроки виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5

ІІ  с е м е с т р
Пор. №
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки

32

Леонід Глібов. Відомий поет і байкар. «Химерний маленький…», «Що за птиця?». Фольклорна основа творів. Життєствердний пафос.
ТЛ: акровірш (повторення).


33

«Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичної мови творів Л. Глібова.


Історичне минуле нашого народу

34

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В. Близнеця). ТЛ: літопис.


35

«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі, риси їхніх характерів. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків.


36

Олександр Олесь (Кандиба). Стисло про поета. Поезії з книжки «Княжа Україна», зв’язок їх із літописами. «Заспів», «Україна в старовину». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.


37

«Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність нині.


38

«Микита Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної казки. Найнапруженіші епізоди у творі. ТЛ: драматичний твір і його побудова.


39

Зв’язок у драмі-казці історичного минулого з сучасністю.

40

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» – пригодницька повість сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній. ТЛ: епічний твір.


41

Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. Твір про справжні життєві цінності.


42

Стосунки між дорослими і дітьми.


43

Урок літератури рідного краю. Письменники Закарпаття


44

Контрольна робота. Леонід Глібов, літописні оповіді, Олександр Олесь, Зірка Мензатюк (розгорнуті відповіді на запитання).


45

Урок позакласного читання. Марина Павленко. «Миколчині історії».


Рідна Україна. Світ природи

46

Тарас Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство. Україна часів Т. Шевченка.


47

«В бур’янах» С. Васильченка – один з найкращих художніх творів про дитинство Тараса Шевченка.


48

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка – інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе...». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
Вивчити напам’ять.

49

«Садок вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії.
Вивчити напам’ять.

50

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. «Не бував ти у наших краях!». ТЛ: метафора.
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).

51

«Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини.



52

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Порушення теми вічного протистояння добра і зла в оповіданні «Лось». ТЛ: оповідання.


53

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.


54

Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина, Євген Гуцало (тестування).


55

Максим Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).



56

Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною...».

57

Урок мовленнєвого розвитку. Художній етюд про природу (письмово).


58

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.
Вивчити напам’ять уривок від слів «В бору снігу мало» до слів «дя­тел пора­ється».

59

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.


60

Урок виразного читання. Читання напам’ять прозового уривка з оповідання «Дивак».


61

Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.


62

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.


63

Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного твору. Складання власної версії закінчення повісті або продовження розповіді про пригоди Сашка.


64

Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля».


65

Контрольна робота. Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой».


66

Урок літератури рідного краю. Письменники Закарпаття


67

Повторення й узагальнення вивченого впродовж року з теорії літератури.


68

Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.


69-70

Підсумково-узагальнювальний урок.









0 коментарі:

Дописати коментар