5 клас
Українська
мова
(4 год.на тиждень)
Календарно-тематичне планування
для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т. Шелехова, Т.Д.
Гнаткович, Н.Б. Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко,
К.В. Таранік-Ткачук. – К., 2013.
II семестр
63-64
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е],
[и], [о] в коренях слів.
|
|||
65
|
||||
66-67
|
Ненаголошені
голосні, що не
перевіряють ся наголосом. Орфографічний словник.
Орфограма (практично), умовне позначення її.
|
|||
68
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вмінь записувати слова у фонетичній
транскрипції. Фонетичний розбір слів.
|
|||
69-70
|
Уподібнення приголосних звуків. Вимова префіксів з-, с-,
роз-, без-.
|
|||
71
|
Спрощення у групах приголосних.
|
|||
72-73
|
Уроки мовленнєвого розвитку. Докладний переказ тексту з елементами роздуму (усно
й письмово).
|
|||
74
|
Основні випадки чергування у
– в, і – й. Аналіз переказу.
|
|||
75-76
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а],
[е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [е] – [о] після [ж], [ч], [ш];
[и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч]; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з´],
[ц´], [с´].
|
|||
77-78
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.
Правила вживання знака м’якшення.
|
|||
79
|
Контрольна робота. Фонетика. Орфоепія. Орфографія (тестування)
|
|||
80
|
Правила вживання знака
м’якшення.
|
|||
81-82
|
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.
|
|||
83-84
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу
однакових приголосних звуків.
|
|||
85
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання діалогів етикетного характеру,
діалог-розпитування.
|
|||
86
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака
м’якшення й апострофа; подвоєння
букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів.
|
|||
87
|
Написання літер и,
і, у словах іншомовного походження.
|
|||
88
|
Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки.
|
|||
Лексикологія
|
||||
89
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Ознайомлення з
тлумачним і перекладним словниками.
|
|||
90
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).
|
|||
91
|
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису предмета.
|
|||
92
|
Загальновживані
(нейтральні) і стилістично забарвлені слова.
|
|||
93-94
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів.
|
|||
95
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-опис предмета за картиною.
|
|||
96-97
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.
|
|||
98
|
Групи слів за значенням.
Омоніми. Пароніми.
|
|||
99-100
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний переказ тексту.
|
|||
101-102
|
Використання слів відповідно до значення їх. Аналіз
переказу. Лексичний
розбір слова.
|
|||
103
|
Контрольна робота. Лексикологія (тестування).
|
|||
Будова слова.
Орфографія
|
||||
104-105
|
Ос но ва слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення –
значущі частини слова (повторення і по глиб лен ня
відомостей). Спільно-кореневі слова й фор ми слова. Контроль не читання мовчки.
|
|||
106
|
Незмінні і змінні слова.
|
|||
107-108
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання
префіксів з-
(зі-, с-).
|
|||
109-110
|
Правопис значущих частин слова (повторення).
Написання префіксів роз-, без-.
|
|||
111
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний
твір-оповідання про випадок із життя.
|
|||
112
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в
художньому стилі.
|
|||
113-114
|
Вимова і написання префіксів пре-,
при-, прі-.
|
|||
115
|
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія (тестування).
|
|||
Повторення й
узагальнення в кінці року
|
||||
116-117
|
Синтаксис і пунктуація.
|
|||
118-119
|
Уроки
мовленнєвого розвитку. Контрольний твір.
|
|||
120
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз
контрольного твору. Робота над виправленням помилок і вдосконаленням написаного.
|
|||
121-122
|
Лексикологія.
|
|||
123-124
|
Будова слова й орфографія.
|
|||
125-126
|
Фонетика і графіка. Орфоепія й
орфографія.
|
|||
127-128
|
Підсумково-узагальнювальний
урок.
|
5 к л а с
Українська література
(2 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 5-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська література: 5 – 9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк,
С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник
групи). – К., 2013,
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні
роботи у
формі:
– контрольного
класного твору;
– виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
-
2
|
3
1
2
|
Уроки розвитку мовлення (РМ)*
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
Уроки літератури рідного краю
(ЛРК)
|
2
|
2
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
ІІ с е м е с т р
Пор. №
|
Дата
|
Примітки
|
|||
32
|
|
Леонід
Глібов. Відомий поет і байкар. «Химерний маленький…», «Що за птиця?». Фольклорна
основа творів. Життєствердний пафос.
ТЛ: акровірш (повторення).
|
|
||
33
|
|
«Хто
вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». Особливості поетичної мови творів Л.
Глібова.
|
|
||
Історичне минуле нашого народу
|
|||||
34
|
|
«Повість минулих літ» –
найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек,
Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається
до Києва. Смерть Святослава» (на основі
«Повісті минулих літ» у переказі В. Близнеця). ТЛ: літопис.
|
|
||
35
|
|
«Володимир
вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала
книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі, риси їхніх
характерів. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. Значення
літописання для нащадків.
|
|
||
36
|
|
Олександр
Олесь (Кандиба). Стисло про поета. Поезії з книжки «Княжа
Україна», зв’язок їх із літописами. «Заспів», «Україна в старовину».
Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню
мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.
|
|
||
37
|
|
«Похід на
Царгород», «Ярослав Мудрий». Зміст заповіту Ярослава Мудрого і його
актуальність нині.
|
|
||
38
|
|
«Микита
Кожум’яка» – драматичний твір на тему народної казки. Найнапруженіші епізоди у
творі. ТЛ: драматичний твір і його побудова.
|
|
||
39
|
|
Зв’язок у драмі-казці
історичного минулого з сучасністю.
|
|
||
40
|
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця
козацької шаблі» – пригодницька повість
сучасної письменниці. Фантастичне і реальне в ній. ТЛ: епічний
твір.
|
|
||
41
|
|
Важливість
знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. Твір про справжні
життєві цінності.
|
|
||
42
|
|
Стосунки між дорослими і
дітьми.
|
|
||
43
|
|
Урок
літератури рідного краю. Письменники Закарпаття
|
|
||
44
|
|
Контрольна робота. Леонід Глібов, літописні оповіді,
Олександр Олесь,
Зірка Мензатюк (розгорнуті відповіді на
запитання).
|
|
||
45
|
|
Урок
позакласного читання. Марина Павленко. «Миколчині історії».
|
|
||
Рідна Україна. Світ природи
|
|||||
46
|
|
Тарас
Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство. Україна часів Т. Шевченка.
|
|
||
47
|
|
«В
бур’янах» С. Васильченка – один з найкращих художніх творів про дитинство Тараса
Шевченка.
|
|
||
48
|
|
Картини
довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка – інша, художня
реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За
сонцем хмаронька пливе...». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
|
Вивчити напам’ять.
|
||
49
|
|
«Садок
вишневий коло хати...» – перлина української та світової ліричної поезії.
|
Вивчити напам’ять.
|
||
50
|
|
Павло
Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи,
вираження життєрадісності, патріотичних
почуттів засобами художнього слова. «Не бував ти у наших краях!». ТЛ:
метафора.
|
Вивчити напам’ять одну
поезію (на вибір).
|
||
51
|
|
«Гаї
шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини.
|
|
||
52
|
|
Євген
Гуцало. Основні відомості про письменника. Порушення теми вічного
протистояння добра і зла в оповіданні «Лось». ТЛ: оповідання.
|
|
||
53
|
|
Образи
хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
|
|
||
54
|
|
Контрольна робота. Тарас Шевченко, Павло Тичина,
Євген Гуцало (тестування).
|
|
||
55
|
|
Максим Рильський. Основні
відомості про поета. Його вміння бачити
красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний,
довгожданий…»).
|
Вивчити напам’ять одну
поезію (на вибір).
|
||
56
|
|
Єдність
людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям.
«Осінь-маляр із палітрою пишною...».
|
|||
57
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Художній етюд про природу (письмово).
|
|
||
58
|
|
Григір Тютюнник. Коротко про
письменника. «Дивак». Ідея неповторності й
багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи і людини, зображені в оповіданні.
Точність і лаконізм описів природи.
|
Вивчити напам’ять уривок
від слів «В бору снігу мало» до слів «дятел порається».
|
||
59
|
|
Допитливий, чуйний, добрий
хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи. Гідна поведінка
Олеся як позиція особистості.
|
|
||
60
|
|
Урок
виразного читання. Читання напам’ять прозового уривка з оповідання «Дивак».
|
|
||
61
|
|
Микола Вінграновський. Основні
відомості про письменника. «Сіроманець».
Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.
|
|
||
62
|
|
Доброта, вигадливість, рішучість
Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї
позиції.
|
|
||
63
|
|
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного твору.
Складання власної версії закінчення повісті або продовження розповіді
про пригоди Сашка.
|
|
||
64
|
|
Урок позакласного читання. Валентин Чемерис. «Аравійська
пустеля».
|
|
||
65
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой».
|
|
||
66
|
|
Урок
літератури рідного краю. Письменники Закарпаття
|
|
||
67
|
|
Повторення й узагальнення
вивченого впродовж року з теорії літератури.
|
|
||
68
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися
упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.
|
|
||
69-70
|
|
Підсумково-узагальнювальний
урок.
|
|
||
0 коментарі:
Дописати коментар