Календарне планування 10 клас



Українська мова
10 клас
І семестр

уроку
Зміст програмового матеріалу
К-сть
годин
Дата
При-
мітка
Вступ
1.
Вступ. Мовлення як предмет стилістики і культури мовлення. Стилістика та її підрозділи.
1


2.
Два рівня володіння українською літературною мовою: мовлення правильне (норми літературної мови) і комунікативно доцільне (змістовність, логічність, багатство, точність, виразність, доречність). Синоніміка і варіативність як базові поняття стилістики і культури мовлення. Стилістична норма і стилістична помилка.
1


3.
РМ №1. Усний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловлення власного ставлення до подій, героїв та ін.).
Підготовка до усного контрольного переказу.
1


4.
РМ №2. Письмовий докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловлення власного ставлення до подій, героїв та ін.).
1


Практична стилістика і культура мовлення.
Стилістичні засоби фонетики
5.
Загальна характеристика звукового складу української мови. Орфоепічні норми – правильна вимова голосних і приголосних звуків.
1


6.
РМ №3. Конспект як різновид стислого переказу висловлювань, що сприймаються на слух.
1


7.
РМ №4. Конспект прочитаного (художнього твору, публіцистичної та науково-популярної статей).
1


8.
Позначення на письмі голосних і приголосних звуків: складні випадки правопису м’якого знака, апострофа.
1


9.
РМ №5. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв).
1


10.
РМ №6. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв).
1


11.
Аналіз контрольного переказу. Стилістична роль звуковідтворення в художніх текстах. Милозвучність української мови – характерна ознака всіх її стилів.
1


12.
Складні випадки правопису великої букви та слів з ненаголошеними голосними. Правильна вимова звукосполучень.
1


13.
Складні випадки правопису слів з подвоєнням та подовженням приголосних звуків. Правильна вимова звукосполучень.
1


14.
Тренувальні вправи.
1


15.
РМ №7. Читання текстів діалогічного і монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди читання. Контрольне читання мовчки.
1


16.
Контрольна робота №1. Стилістичні засоби фонетики.
1


17.
Аналіз контрольних робіт. Складні випадки правопису слів зі спрощенням у групах приголосних.
1


18.
РМ №8. Контрольний твір-стаття в газету на морально-етичну тему (підготовча робота).
1


19.
РМ №9. Контрольний твір-стаття в газету на морально-етичну тему (виконання роботи).
1


20.
РМ № 10. Аналіз контрольного твору. Удосконалення зв’язного мовлення учнів.
1


21.
Складні випадки правопису слів з чергуванням голосних і приголосних звуків.
1


22.
Тренувальні вправи.
1


23.
РМ №11. Бесіда (діалог) як форма спілкування двох або більшої кількості людей відповідно до запропонованої ситуації, самостійне визначення теми і змісту бесіди.
Підготовка до усного контрольного діалогу.
1


24.
Складні випадки правопису слів іншомовного походження.
1


25.
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольних робіт.
1


26.
Контрольний диктант.
1


27.
Контрольна робота №2. Стилістичні засоби фонетики.
1


Стилістичні засоби лексикології та фразеології
28.
Слово і його лексичне значення.
1


29.
Лексичні норми – використання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у реченні і словосполученні.
1


30.
Стилістично нейтральна лексика; емоційно й експресивно забарвлені засоби, що надають мовленню певного стильового відтінку.
1


31.
Запобігання недоречному вживанню емоційно забарвлених слів.
1


32.
РМ № 12.  Бібліографія. Анотація.
Урок-підсумок.
1




Українська мова
10 клас
ІІ семестр


уроку
Зміст програмового матеріалу
К-сть
годин
Дата
При-
мітка
33.
Специфічно побутова лексика; професійно виробнича лексика; наукова і ділова лексика; їх стилістичні функції.
1


34.
Тренувальні вправи.
1


35.
РМ №13. Відгук (усний) про твір мистецтва у публіцистичному стилі.
1


36.
РМ №14. Відгук (письмовий) про твір мистецтва у публіцистичному стилі.
Підготовка до усного контрольного твору.
1


37.
Просторічні слова та їх стилістичні функції.
1


38.
Діалектні та запозичені слова, їх стилістичні функції.
1


39.
Застарілі слова та неологізми, їх стилістичні функції.
1


40.
Тренувальні вправи.
1


41.
РМ №15. План (складний).
1


42.
РМ №16. Тематичні виписки, тези.
1


43.
Лексико-стилістичні синоніми та їх види. Антоніми. Пароніми.
1


44.
Запобігання неправильному чи неточному використанню в мовленні паронімів.
1


45.
Основні групи фразеологізмів.
1


46.
Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів.
1


47.
РМ №17. Аудіювання текстів діалогічного і монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди аудіювання.
Контрольне аудіювання.
1


48.
Контрольна робота №3. Стилістичні засоби лексикології та фразеології.
1


Словотворчі засоби стилістики
49.
РМ №18. Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і зазделегіть не підготовлений).
1


50.
Стилістичне забарвлення значущих частин слова: префіксів і суфіксів.
Словотворчі норми – правильне творення слів.
1


51.
Стилістична синоніміка морфем.
1


52.
Основні орфограми в коренях.
1


53.
Тренувальні вправи.
1


54.
РМ №19. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (підготовча робота).
1


55.
РМ №20. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (виконання роботи).
1


56.
Основні орфограми в префіксах.
1


57.
Тренувальні вправи.
1


58.
РМ №21. Усний докладний переказ тексту художнього стилю, з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв тощо).
1


59.
Основні орфограми в суфіксах.
1


60.
Тренувальні вправи.
1


61.
РМ №22. Ділові папери. Звіт про виконану роботу.
1


62.
РМ №23. Ділові папери. Субсидія, ваучер, приватизаційний сертифікат, фінансова ідентифікаційна картка, ідентифікаційний код (ознайомлення).
1


63.
Підготовка до контрольного диктанту.
1


64.
Контрольний диктант.
1


65.
Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.
1


66.
Контрольна робота №4. Словотворчі засоби стилістики.
1


67.
РМ №24. Ділові папери (урок-ділова гра).
1


68.
РМ №25. Повторення вивченого з розвитку зв’язного мовлення.
1


69.
Аналіз контрольних робіт. Повторення вивченого протягом року.
1


70.
Узагальнення вивченого протягом року.
1






Українська література
10 клас
І семестр

уроку
Зміст програмового матеріалу
К-сть
годин
Дата
При-
мітка
Література 70-90-х років ХІХ століття
1.
Українська література др. пол. ХІХ ст. в контексті розвитку суспільства певного часу. Складні суспільно-політичні умови розвитку. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «Громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Розвиток поезії (Я. Щоголев, І. Манжура, В. Самійленко), прози, драматургії.
1


2.
Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури. Її загальна характеристика.
1


3.
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.
ТЛ: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм.
1


4.
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: засоби змалювання комічного.
1


5.
Колоритні людські характери в повісті.
1


6.
Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного                  (П. Рудченка). Загальна характеристика творчості.
1


7.
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»перший соціально-психологічний роман в українській літературі, свідчення великих можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І. Біликом. Широта представлення народного життя. Сюжет твору.
ТЛ: соціально-психологічний роман.
1


8.
Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва. Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
1


9.
РМ №1 (усно). Характеристика образів роману.
1


10.
Контрольна робота №1. Творчість Івана Нечуя-Левицького, Панаса Мирного.
1


11.
Українська драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. Від аматорських гуртків до професійного театру. Перші театральні трупи. Родина Тобілевичів. Розвиток драматургії (М. Старицький, М. Кропивницький, Панас Мирний). Створення професійного театру в Галичині. Театр «Руська бесіда». Роль І. Франка.
1


12.
Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого        (І. Тобілевича). Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів: трагікомедія («Сто тисяч», «Мартин Боруля»), сатирична комедія («Хазяїн»), соціально-психологічна драма («Безталанна»), історична трагедія («Сава Чалий»). І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство.
ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору.
1


13.
Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Зміст твору. Виразне читання епізодів твору.
1


14.
Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю. Інші образи твору. Значення творчості І. Карпенка-Карого
1


15.
Життя і творчість Михайла Старицького. Багатогранність діяльності. Оцінка діяльності                І. Франком. Його художня проза. Пригодницький сюжет, драматизм історико-романтичної повісті «Облога Буші».
1


16.
Багатопроблемність твору. Образи та символи в ньому, особливості характеротворення, функція картин природи. Роль М. Старицького в історії української літератури й театру.
1


17.
Борис Грінченко. Життя і різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. І. Франко про нього. Тематика поетичних творів. Майстер малої прози. Оповідання «Каторжна».
1


18.
Оповідання «Каторжна» – утвердження прагнення людини до любові, добра. Психологізм твору.
1


19.
РМ №2. Контрольна робота №2 (твір). Творчість І.  Карпенка-Карого, М. Старицького, Б. Грінченка.
1


20.
Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності. Основні книги і праці. Значення творчості. І. Франко і музика. І. Франко і світова література.
1


21.
Лірична збірка «З вершин і низин», її композиція. Творчість великих майстрів Відродження, символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства. вираз незламного оптимізму («Гімн» )»Замість пролога»).
ТЛ: сонет, гімн, терцини.
1


22.
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми, автобіографічність. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання. Виразне читання поезій.
1

Вивчити напам’ять 2 поезії (на вибір).
23.
Філософська і громадянська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією «Зів’ялого листя».  Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання. «Декадент» – поетичне кредо І. Франка. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.
ТЛ: філософська поезія.
1

24.
Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському народові.
1


25.
Алегоричність образу Мойсея. Дискусія про майбутнє свого народу, про провідників нації, її лідерів.
1


26.
Проза І. Франка. Ідеї. проблеми. Художні шукання І. Франко і український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації. 
ТЛ: поняття про модернізм.
1


27.
Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели.
1


28.
Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.
1


29.
Контрольна робота №3 (тестові завдання).
1


30.
ПЧ №1. Іван Франко. Повість «Перехресні стежки».
1


31.
Література рідного краю №1. Агатангел Кримський. Роман «Андрій Лаговський».
1


32.
Урок-підсумок.
1





Українська література
10 клас
ІІ семестр


уроку
Зміст програмового матеріалу
К-сть
годин
Дата
При-
мітка
Українська література 1910-х років.
33.
Домінуючі чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні риси українського модернізму. Альманах «З-над хмар і долин». «Молода муза». «Нова школа» у прозі, «нова» драма.
1


34.
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до модернізму. Значення стильового новаторства Коцюбинського для української літератури.
1


35.
Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу.
ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм.
1


36.
Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.



37.
Повість «Тіні забутих предків». Зміст твору. Трагічна доля Івана і Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю.
1


38.
Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи та символи в ньому. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.
1


39.
Роль описів. Мова твору. Виразне читання уривків твору.
1


40.
Ольга Кобилянська. Життя і творчість. Формування світогляду. Її проза – модель раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизму духу як провідні мотиви.
ТЛ: взаємопроникнення літературних родів.
1


41.
«Земля» – психологічне трактування вічних проблем: людини і землі, злочину і кари на українському матеріалі. Модерністське трактування сакрально-містичного зв’язку людини із землею. Сюжет повісті. Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства.
1


42.
Михайло і Сава – протилежні психологічні типи. Марійка та Івоніка – цінності народної моралі, Сава і Рахіра – духовної деградації.
1


43.
Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя (образ Анни). Глибокий психологізм і символізм твору як новаторство О. Кобилянської.



44.
РМ №3 (усно). Характеристика образів-персонажів у їхньому порівнянні.
1


45.
Контрольна робота №4. Творчість Михайла Коцюбинського, Ольги Кобилянської.
1


46.
Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника.
1


47.
«Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості. Багатозначність символічних образів. Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом з села як символ трагізму і розпачу прощання з рідним краєм.
ТЛ: експресіонізм.
1


48.
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях. роль родини, оточення та самоосвіти у формуванні її світобачення. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси.
ТЛ: неоромантизм.
1


49.
Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І. Франком. Основні цикли поезій. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту. 
1

Вивчити напам’ять вірш.
50.
Громадянська лірика («І все-таки до тебе думка лине…»).
1


51.
Пейзажна та інтимна лірика («Стояла я і слухала весну…», «Хвиля», «Уста говорять: “Він навіки згинув!..”»).
1


52.
Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа сюжету. Основні проблеми твору.
ТЛ: драма-феєрія.
1


53.
Символічність образів мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша і Килина – антиподи головній героїні Мавці. Симбіоз високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша.
1


54.
Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей.
1


55.
Конфлікт між буденним і високим, дійсністю і мрією. Художні особливості твору.
1


56.
Контрольна робота №5 (твір). Творчість Лесі Українки.
1


57.
Микола Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність. Ідеолог модернізації української літератури. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму. Зміст і художні особливості поезії     М. Вороного.
ТЛ: символізм.
1


58.
Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» («Іванові Франкові»). Єдність краси природи і мистецтва («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).
1

Вивчити напам’ять вірш «Блакитна Панна».
59.
Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя і творчість, світоглядні переконання. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»).
1


60.
Прагнення гармонії людини і природи («Чари ночі»). Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою і почуття.
1

Вивчити напам’ять
61.
Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).
Виразне читання поезій.
1


62.
Символізм драматичного етюду «По дорозі в Казку».  Дорога в казку – символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема вождя і маси. Лідер – духовно сильна особистість. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.
1


63.
РМ №4 (письмово).. Сформулювати відповідь на питання: «Казка життя людства – вимисел чи реальність?»
1


64.
Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Прозові і драматичні твори. «Сонячна машина» – перший український науково-фантастичний роман. Популярність Винниченка-драматурга на світовій сцені.
ТЛ: неореалізм, психологічна драма.
1


65.
Поєднання в новелі  «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо)..
1


66.
Образ Панни – втілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели. Значення літературно-художньої спадщини Винниченка.
1


67.
Контрольна робота №6. Творчість Миколи Вороного, Олександра Олеся, Володимира Винниченка.
1


68.
ПЧ №2. Володимир Винниченко. «Чорна Пантера і Білий Ведмідь»
1


69.
Література рідного краю №
1


70.
Урок-підсумок. Бесіда про вивчені твори української літератури.
1







0 коментарі:

Дописати коментар