Українська мова
10 клас
І семестр
№
уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
При-
мітка
|
Вступ
|
||||
1.
|
Вступ. Мовлення як предмет стилістики і
культури мовлення. Стилістика та її підрозділи.
|
1
|
|
|
2.
|
Два рівня володіння українською літературною мовою:
мовлення правильне (норми літературної мови) і комунікативно доцільне
(змістовність, логічність, багатство, точність, виразність, доречність).
Синоніміка і варіативність як базові поняття стилістики і культури мовлення.
Стилістична норма і стилістична помилка.
|
1
|
|
|
3.
|
РМ №1. Усний докладний переказ тексту
художнього стилю із творчим завданням (висловлення власного ставлення до
подій, героїв та ін.).
Підготовка до
усного контрольного переказу.
|
1
|
|
|
4.
|
РМ №2. Письмовий докладний переказ тексту художнього
стилю із творчим завданням (висловлення власного ставлення до подій, героїв
та ін.).
|
1
|
|
|
Практична
стилістика і культура мовлення.
Стилістичні
засоби фонетики
|
||||
5.
|
Загальна характеристика звукового складу української
мови. Орфоепічні норми – правильна вимова голосних і приголосних звуків.
|
1
|
|
|
6.
|
РМ №3. Конспект як різновид стислого
переказу висловлювань, що сприймаються на слух.
|
1
|
|
|
7.
|
РМ №4. Конспект прочитаного (художнього
твору, публіцистичної та науково-популярної статей).
|
1
|
|
|
8.
|
Позначення на письмі голосних і приголосних звуків:
складні випадки правопису м’якого знака, апострофа.
|
1
|
|
|
9.
|
РМ №5. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту
публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення
до подій, героїв).
|
1
|
|
|
10.
|
РМ №6. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту
публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення
до подій, героїв).
|
1
|
|
|
11.
|
Аналіз контрольного переказу. Стилістична роль
звуковідтворення в художніх текстах. Милозвучність української мови –
характерна ознака всіх її стилів.
|
1
|
|
|
12.
|
Складні випадки правопису великої букви та слів з
ненаголошеними голосними. Правильна вимова звукосполучень.
|
1
|
|
|
13.
|
Складні випадки правопису слів з подвоєнням та подовженням
приголосних звуків. Правильна вимова звукосполучень.
|
1
|
|
|
14.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
15.
|
РМ №7. Читання текстів діалогічного і
монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди
читання. Контрольне читання мовчки.
|
1
|
|
|
16.
|
Контрольна
робота №1. Стилістичні засоби фонетики.
|
1
|
|
|
17.
|
Аналіз контрольних робіт. Складні випадки правопису
слів зі спрощенням у групах приголосних.
|
1
|
|
|
18.
|
РМ №8. Контрольний твір-стаття в газету на
морально-етичну тему (підготовча робота).
|
1
|
|
|
19.
|
РМ №9. Контрольний твір-стаття в газету на
морально-етичну тему (виконання роботи).
|
1
|
|
|
20.
|
РМ № 10. Аналіз контрольного твору.
Удосконалення зв’язного мовлення учнів.
|
1
|
|
|
21.
|
Складні випадки правопису слів з чергуванням голосних і
приголосних звуків.
|
1
|
|
|
22.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
23.
|
РМ №11. Бесіда (діалог) як форма спілкування
двох або більшої кількості людей відповідно до запропонованої ситуації,
самостійне визначення теми і змісту бесіди.
Підготовка до
усного контрольного діалогу.
|
1
|
|
|
24.
|
Складні випадки правопису слів іншомовного походження.
|
1
|
|
|
25.
|
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольних робіт.
|
1
|
|
|
26.
|
Контрольний
диктант.
|
1
|
|
|
27.
|
Контрольна
робота №2. Стилістичні засоби фонетики.
|
1
|
|
|
Стилістичні
засоби лексикології та фразеології
|
||||
28.
|
Слово і його лексичне значення.
|
1
|
|
|
29.
|
Лексичні норми – використання слів у властивому їм
значенні та правильне поєднання слів за змістом у реченні і словосполученні.
|
1
|
|
|
30.
|
Стилістично нейтральна лексика; емоційно й експресивно
забарвлені засоби, що надають мовленню певного стильового відтінку.
|
1
|
|
|
31.
|
Запобігання недоречному вживанню емоційно забарвлених
слів.
|
1
|
|
|
32.
|
РМ № 12. Бібліографія.
Анотація.
Урок-підсумок.
|
1
|
|
|
Українська мова
10 клас
ІІ семестр
№
уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
При-
мітка
|
33.
|
Специфічно побутова лексика; професійно виробнича
лексика; наукова і ділова лексика; їх стилістичні функції.
|
1
|
|
|
34.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
35.
|
РМ №13. Відгук (усний) про твір мистецтва у
публіцистичному стилі.
|
1
|
|
|
36.
|
РМ №14. Відгук (письмовий) про твір мистецтва
у публіцистичному стилі.
Підготовка до
усного контрольного твору.
|
1
|
|
|
37.
|
Просторічні слова та їх стилістичні функції.
|
1
|
|
|
38.
|
Діалектні та запозичені слова, їх стилістичні функції.
|
1
|
|
|
39.
|
Застарілі слова та неологізми, їх стилістичні функції.
|
1
|
|
|
40.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
41.
|
РМ №15. План (складний).
|
1
|
|
|
42.
|
РМ №16. Тематичні виписки, тези.
|
1
|
|
|
43.
|
Лексико-стилістичні синоніми та їх види. Антоніми. Пароніми.
|
1
|
|
|
44.
|
Запобігання неправильному чи неточному використанню в
мовленні паронімів.
|
1
|
|
|
45.
|
Основні групи фразеологізмів.
|
1
|
|
|
46.
|
Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів.
|
1
|
|
|
47.
|
РМ №17. Аудіювання текстів діалогічного і монологічного
характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Різновиди аудіювання.
Контрольне
аудіювання.
|
1
|
|
|
48.
|
Контрольна
робота №3. Стилістичні засоби лексикології та фразеології.
|
1
|
|
|
Словотворчі
засоби стилістики
|
||||
49.
|
РМ №18. Виступ на зборах, семінарах
(підготовлений і зазделегіть не підготовлений).
|
1
|
|
|
50.
|
Стилістичне забарвлення значущих частин слова:
префіксів і суфіксів.
Словотворчі норми – правильне творення слів.
|
1
|
|
|
51.
|
Стилістична синоніміка морфем.
|
1
|
|
|
52.
|
Основні орфограми в коренях.
|
1
|
|
|
53.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
54.
|
РМ №19. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту
публіцистичного стилю із творчим завданням (підготовча робота).
|
1
|
|
|
55.
|
РМ №20. Контрольний письмовий (докладний) переказ тексту публіцистичного
стилю із творчим завданням (виконання роботи).
|
1
|
|
|
56.
|
Основні орфограми в префіксах.
|
1
|
|
|
57.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
58.
|
РМ №21. Усний докладний переказ тексту
художнього стилю, з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій,
героїв тощо).
|
1
|
|
|
59.
|
Основні орфограми в суфіксах.
|
1
|
|
|
60.
|
Тренувальні вправи.
|
1
|
|
|
61.
|
РМ №22. Ділові папери. Звіт про
виконану роботу.
|
1
|
|
|
62.
|
РМ №23. Ділові папери. Субсидія,
ваучер, приватизаційний сертифікат, фінансова ідентифікаційна картка,
ідентифікаційний код (ознайомлення).
|
1
|
|
|
63.
|
Підготовка до контрольного диктанту.
|
1
|
|
|
64.
|
Контрольний
диктант.
|
1
|
|
|
65.
|
Повторення теми, підготовка до контрольної роботи.
|
1
|
|
|
66.
|
Контрольна
робота №4. Словотворчі засоби стилістики.
|
1
|
|
|
67.
|
РМ №24. Ділові папери (урок-ділова гра).
|
1
|
|
|
68.
|
РМ №25. Повторення вивченого з розвитку
зв’язного мовлення.
|
1
|
|
|
69.
|
Аналіз контрольних робіт. Повторення вивченого протягом
року.
|
1
|
|
|
70.
|
Узагальнення вивченого протягом року.
|
1
|
|
|
Українська література
10 клас
І семестр
№
уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
При-
мітка
|
Література
70-90-х років ХІХ століття
|
||||
1.
|
Українська література др.
пол. ХІХ ст. в контексті розвитку суспільства певного часу. Складні
суспільно-політичні умови розвитку. Новий етап національно-визвольного руху,
культурно-просвітницька діяльність «Громад». Періодичні видання. Розвиток
реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Розвиток поезії (Я. Щоголев, І.
Манжура, В. Самійленко), прози, драматургії.
|
1
|
|
|
2.
|
Іван
Нечуй-Левицький. Життя митця і
його творчість як новий імпульс української літератури. Її загальна
характеристика.
|
1
|
|
|
3.
|
«Кайдашева
сім’я» – соціально-побутова
повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків
і дітей.
ТЛ: соціально-побутова
повість, поглиблення поняття про реалізм.
|
1
|
|
|
4.
|
Українська ментальність, гуманістичні
традиції народного побуту й моралі. Утвердження цінностей національної етики
засобами комічного.
ТЛ: засоби
змалювання комічного.
|
1
|
|
|
5.
|
Колоритні людські характери в
повісті.
|
1
|
|
|
6.
|
Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного (П. Рудченка). Загальна
характеристика творчості.
|
1
|
|
|
7.
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший соціально-психологічний роман в
українській літературі, свідчення великих можливостей у художньому
дослідженні дійсності. Співавторство з І. Біликом. Широта
представлення народного життя. Сюжет твору.
ТЛ: соціально-психологічний
роман.
|
1
|
|
|
8.
|
Шлях Ничипора Варениченка:
від правдошукацтва до розбійництва. Жіночі образи, ствердження народних
поглядів на духовне здоров’я людини.
|
1
|
|
|
9.
|
РМ №1 (усно). Характеристика образів роману.
|
1
|
|
|
10.
|
Контрольна
робота №1. Творчість Івана Нечуя-Левицького, Панаса Мирного.
|
1
|
|
|
11.
|
Українська драматургія і театр 70-90-х рр. ХІХ ст. Від
аматорських гуртків до професійного театру. Перші театральні трупи. Родина
Тобілевичів. Розвиток драматургії (М. Старицький, М. Кропивницький, Панас
Мирний). Створення професійного театру в Галичині. Театр «Руська
бесіда». Роль І. Франка.
|
1
|
|
|
12.
|
Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого (І. Тобілевича). Багатогранність
діяльності. Жанрова різноманітність творів: трагікомедія («Сто тисяч», «Мартин Боруля»),
сатирична комедія («Хазяїн»), соціально-психологічна драма («Безталанна»), історична
трагедія («Сава Чалий»). І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв».
Драматургічне новаторство.
ТЛ: поглиблення
поняття про жанри драматичного твору.
|
1
|
|
|
13.
|
Комедія «Мартин Боруля», її сценічна
історія. Зміст твору. Виразне читання епізодів твору.
|
1
|
|
|
14.
|
Психологічна переконливість і трагікомічне звучання
образу Мартина Борулі. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності,
порядності, працелюбства) становою приналежністю. Інші образи твору. Значення
творчості І. Карпенка-Карого
|
1
|
|
|
15.
|
Життя і творчість Михайла Старицького. Багатогранність
діяльності. Оцінка діяльності
І. Франком. Його художня проза. Пригодницький сюжет, драматизм
історико-романтичної повісті «Облога Буші».
|
1
|
|
|
16.
|
Багатопроблемність твору. Образи та символи в ньому,
особливості характеротворення, функція картин природи. Роль М. Старицького в
історії української літератури й театру.
|
1
|
|
|
17.
|
Борис Грінченко. Життя і
різножанрова творчість. Багатогранність діяльності. І. Франко про нього.
Тематика поетичних творів. Майстер малої прози. Оповідання «Каторжна».
|
1
|
|
|
18.
|
Оповідання «Каторжна» – утвердження прагнення
людини до любові, добра. Психологізм твору.
|
1
|
|
|
19.
|
РМ №2. Контрольна робота №2 (твір). Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького, Б.
Грінченка.
|
1
|
|
|
20.
|
Іван Франко – письменник,
учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності. Основні книги і праці.
Значення творчості. І. Франко і музика. І. Франко і світова література.
|
1
|
|
|
21.
|
Лірична збірка «З вершин і низин», її композиція.
Творчість великих майстрів Відродження, символ вічної жіночності,
материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»).
Франкова концепція поступу людства. вираз незламного оптимізму («Гімн»
)»Замість пролога»).
ТЛ: сонет, гімн,
терцини.
|
1
|
|
|
22.
|
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха
зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми, автобіографічність.
Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості
людських почуттів, ідеалу кохання. Виразне читання поезій.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять 2 поезії (на вибір).
|
23.
|
Філософська і громадянська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди
про вічне життя» з поезією «Зів’ялого листя». Драматизм людських стосунків,
роздуми про взаємність кохання. «Декадент» – поетичне кредо І.
Франка. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.
ТЛ: філософська
поезія.
|
1
|
|
|
24.
|
Поема «Мойсей»
– одна з вершин творчості І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях
нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної
свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському
народові.
|
1
|
|
|
25.
|
Алегоричність образу Мойсея. Дискусія про майбутнє
свого народу, про провідників нації, її лідерів.
|
1
|
|
|
26.
|
Проза І. Франка. Ідеї. проблеми. Художні шукання І.
Франко і український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в
новітній інтерпретації.
ТЛ: поняття про
модернізм.
|
1
|
|
|
27.
|
Образ
героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм
новели.
|
1
|
|
|
28.
|
Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру («Украдене
щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.
|
1
|
|
|
29.
|
Контрольна
робота №3 (тестові завдання).
|
1
|
|
|
30.
|
ПЧ №1. Іван Франко. Повість
«Перехресні стежки».
|
1
|
|
|
31.
|
Література
рідного краю №1. Агатангел Кримський. Роман «Андрій
Лаговський».
|
1
|
|
|
32.
|
Урок-підсумок.
|
1
|
|
|
Українська література
10 клас
ІІ семестр
№
уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
годин
|
Дата
|
При-
мітка
|
Українська
література 1910-х років.
|
||||
33.
|
Домінуючі чинники у світогляді людини на рубежі віків.
Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націєтворчі процеси. Основні
риси українського модернізму. Альманах «З-над хмар і долин». «Молода муза».
«Нова школа» у прозі, «нова» драма.
|
1
|
|
|
34.
|
Михайло Коцюбинський. Життя і
творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського.
Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до
модернізму. Значення стильового новаторства Коцюбинського для української
літератури.
|
1
|
|
|
35.
|
Психологічна новела «Intermezzo» з
жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми
душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу.
ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі»,
імпресіонізм.
|
1
|
|
|
36.
|
Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану
людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.
|
|
|
|
37.
|
Повість «Тіні забутих предків». Зміст
твору. Трагічна доля Івана і Марічки як наслідок суперечності між мрією і
дійсністю.
|
1
|
|
|
38.
|
Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло
твору. Образи та символи в ньому. Образи Івана та Марічки як втілення
романтичної ідеї незнищенності кохання.
|
1
|
|
|
39.
|
Роль описів. Мова твору. Виразне читання уривків твору.
|
1
|
|
|
40.
|
Ольга Кобилянська. Життя і
творчість. Формування світогляду. Її проза – модель раннього українського
модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі,
аристократизму духу як провідні мотиви.
ТЛ: взаємопроникнення
літературних родів.
|
1
|
|
|
41.
|
«Земля» – психологічне трактування вічних
проблем: людини і землі, злочину і кари на українському матеріалі.
Модерністське трактування сакрально-містичного зв’язку людини із землею.
Сюжет повісті. Трагічна історія родини Федорчуків – новітня інтерпретація
християнського мотиву братовбивства.
|
1
|
|
|
42.
|
Михайло і Сава – протилежні психологічні типи. Марійка
та Івоніка – цінності народної моралі, Сава і Рахіра – духовної деградації.
|
1
|
|
|
43.
|
Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких
обставинах тогочасного сільського життя (образ Анни). Глибокий психологізм і
символізм твору як новаторство О. Кобилянської.
|
|
|
|
44.
|
РМ №3 (усно). Характеристика образів-персонажів у
їхньому порівнянні.
|
1
|
|
|
45.
|
Контрольна
робота №4. Творчість Михайла Коцюбинського, Ольги Кобилянської.
|
1
|
|
|
46.
|
Василь Стефаник. Життя і
творчість. Новаторство письменника.
|
1
|
|
|
47.
|
«Камінний хрест» –
психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.
Сюжетно-композиційні особливості. Багатозначність символічних образів.
Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана
Дідуха з полем, рідною землею. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом з
села як символ трагізму і розпачу прощання з рідним краєм.
ТЛ: експресіонізм.
|
1
|
|
|
48.
|
Леся Українка. Життєвий і
творчий шлях. роль родини, оточення та самоосвіти у формуванні її
світобачення. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетеси.
ТЛ: неоромантизм.
|
1
|
|
|
49.
|
Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.
Франком. Основні цикли поезій. «Contra spem spero!» як
світоглядна декларація сильної вольової особистості. Символічність,
романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять вірш.
|
50.
|
Громадянська лірика («І все-таки до тебе думка
лине…»).
|
1
|
|
|
51.
|
Пейзажна та інтимна лірика («Стояла я і слухала весну…», «Хвиля», «Уста говорять: “Він навіки
згинув!..”»).
|
1
|
|
|
52.
|
Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна
основа сюжету. Основні проблеми твору.
ТЛ: драма-феєрія.
|
1
|
|
|
53.
|
Символічність образів мавки і дядька Лева – уособлення
духовності і краси. Мати Лукаша і Килина – антиподи головній героїні Мавці.
Симбіоз високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша.
|
1
|
|
|
54.
|
Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження
духовно-естетичної сутності людини, її творчих можливостей.
|
1
|
|
|
55.
|
Конфлікт між буденним і високим, дійсністю і мрією.
Художні особливості твору.
|
1
|
|
|
56.
|
Контрольна
робота №5 (твір). Творчість Лесі Українки.
|
1
|
|
|
57.
|
Микола Вороний. Життя і
творчість, багатогранна діяльність. Ідеолог модернізації української
літератури. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму. Зміст і
художні особливості поезії М.
Вороного.
ТЛ: символізм.
|
1
|
|
|
58.
|
Мотив необхідності для поета бути «цілим чоловіком» («Іванові
Франкові»). Єдність краси природи і мистецтва («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований
жіночий образ як сюжетний центр вірша. Згадка про революцію як данина
естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).
|
1
|
|
Вивчити напам’ять вірш «Блакитна Панна».
|
59.
|
Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя і
творчість, світоглядні переконання. Неоромантичні,
символістські тенденції у творчості («З
журбою радість обнялась...»).
|
1
|
|
|
60.
|
Прагнення гармонії людини і природи («Чари
ночі»). Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у
відтворенні настрою і почуття.
|
1
|
|
Вивчити напам’ять
|
61.
|
Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О
слово рідне! Орле скутий!..»).
Виразне читання поезій.
|
1
|
|
|
62.
|
Символізм драматичного етюду «По дорозі в Казку». Дорога в казку – символ духовних поривань
людини до кращого життя. Проблема вождя і маси. Лідер – духовно сильна
особистість. Трагічна суперечність між духовністю, мрією і жорстокістю.
ТЛ: драматичний етюд.
|
1
|
|
|
63.
|
РМ №4 (письмово)..
Сформулювати відповідь на питання: «Казка життя людства
– вимисел чи реальність?»
|
1
|
|
|
64.
|
Володимир Винниченко. Життя і
творчість, громадська і політична діяльність. Прозові і драматичні твори. «Сонячна
машина» – перший український науково-фантастичний роман. Популярність
Винниченка-драматурга на світовій сцені.
ТЛ: неореалізм,
психологічна драма.
|
1
|
|
|
65.
|
Поєднання в новелі
«Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського
підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо)..
|
1
|
|
|
66.
|
Образ Панни – втілення ідеї вічної жіночності, краси.
Імпресіонізм новели. Значення літературно-художньої спадщини Винниченка.
|
1
|
|
|
67.
|
Контрольна
робота №6. Творчість Миколи Вороного, Олександра Олеся, Володимира
Винниченка.
|
1
|
|
|
68.
|
ПЧ №2. Володимир Винниченко. «Чорна Пантера і
Білий Ведмідь»
|
1
|
|
|
69.
|
Література
рідного краю №
|
1
|
|
|
70.
|
Урок-підсумок. Бесіда про вивчені твори української
літератури.
|
1
|
|
|
0 коментарі:
Дописати коментар